En himla god kaka som vi kan kalla husmors goda söndags kaka.
2oo gram digestivekex
100 gram smält smör
I burk kondenserad mjölk (400gram)
4 äggulor
skal och saft av 5 lime
Sätt ugnen på 175 grader.
Krossa kexen till smulor i en matberedare och blanda dom med smält smör.
Tryck ut i en pajform även runt kanterna.
Förgrädda pajskalet i ca 10 min i 175 grader. Låt svalna.
Blanda kondenserad mjölk med äggulor och skal och saften från limen och blanda.
Låt smeten stå och dra år sig limesmaken i ca 30-60 min.
Sila smeten så limeskalet försvinner och häll smeten i pajskalen.
Grädda 20-25 min i 175 grader.
Servera med vispad grädde.
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar